ЗАДОНЩИНА НА СТАРОСЛАВЯНСКОМ ЯЗЫКЕ СКАЧАТЬ БЕСПЛАТНО

Уже бо, брате, стук стучит и гром гремит в каменом граде Москве. Князь же великий, поим с собою брата своего князя Владимера и ли-товьские князи и вси князи русскые п воеводы и взьехавъ на высоко место и увид? И приела к нему хлебець пречистыа богородицы. И воспели птицы жалостные песни — восплакались княгини и боярыни и все воеводские жены по убитым. Тогда бо князь великый Дмитрей Иванович, сицевую повесть слышев, проплака зело и прослезися на мног час, и глаголя: А преже въсех стал на бой, на первом сступе, и в лице с татары много бился. И абие приидоша вестници мнози, поведающе татарьское нашествие.

Добавил: Vijora
Размер: 15.66 Mb
Скачали: 7212
Формат: ZIP архив

Библиотека литературы Древней Руси — СПб. Тульский государственный педагогический университет. Вънуши, господи, гласъ молитвъ нашихъ, обрати лице свое на нечестивых, иже творять злаа рабом твоим.

Содержание

И превезошася Дон реку. И от великого князя Дмитрея Ивановича стези ревут, а поганые бежать, а руские сынове широкие поля кликом огородиша и злачеными доспехами осветиша. Се бо князь великий Старославянсуом Ивановичь и брат его князь Владимер Андреевичь помолися богу и пречистей его матери, истезавше ум свой крепостию, и поостриша сердца свои мужеством, и наполнишася ратного духа, уставиша собе храбрыя полъкы в Руской земли и помянуша прадеда своего великого князя Владимера Киевскаго.

И пакы христолюбивый князь похвали дружину свою, иже крепко бишася съ иноплеменники, и твердо бравшеся, 71 и мужески храброваша, и дерьзнуша по бозе за веру крестьяньскую.

  ДЖЕННИФЕР АРМЕНТРОУТ ОСТАНЬСЯ СО МНОЙ О ЧЕМ КНИГА СКАЧАТЬ БЕСПЛАТНО

Гремят мечи булатные о шеломы хиновские. Грех ради наших прииде на нас гнев божий. О горе безумным 16 сим властелем, 17 яко не разумеюще писания, еже отричет во главизне псаломстей: Звенит слава по всей земле Русской: А Мамай съ страхом въстрепетавъ и велми въстонавъ, и рече: Старьславянском уже бо, брате, жалостно видети кровь крестьяньская.

Не туры возревели у Дона великого на поле Куликовом. Дмитрий же князь, се слыша, 19 въ невеселую старославняском ту годину, что идут на зодонщина вся царствиа, творящей безаконие, 21 а глаголюще: И бысть брань крепка и сеча зла зело, и лиашеся кровь, аки вода, и падоша мертвых множество безчислено от обоих сил, от татарьскиа и русскиа, и паде татарь-ское тело на христьаньском, а христианьское тело на татарьском, ш сме-сися кровь татарскаа с христианьскою.

ДРЕВНЕРУССКИЕ ТЕКСТЫ ЗАДОНЩИНА

А погибло у нас всей дружины двести пятьдесят тысяч. Он же сатрославянском той час борзо на конь взыде и поиде с скоростию с сущими его воиньствы, и, пришед над него, рече ему: Солнце ему ясно с востока сияет и путь указует, а Борис и Глеб молитву возносят за сродников. Ему же хощет бог, да вручит царьство. Что шумит, что гремит рано пред рассветом? Одни авторы относят его к концу XIV. О соловей, летняя птица, что бы ты, соловей, выщекотал славу великому князю Дмитрею Старославянсуом и брату его князю Владимеру Андреевичю и земли Литовской дву братом Олгордовичем, Андрею и брату его Дмитрею, да Дмитрею Волыньскому.

  ВСТАНЬ И ЖИВИ ЮЛИЯ ШИЛОВА СКАЧАТЬ БЕСПЛАТНО

Яко многую милость и великаа чюдеса показала еси на православных христианех! Дмитрий Иванович — великий князь Московский с по г. И мнози татарове оружием падоша от христианскаго воиньства, пособием божиа матери, и великаго чюдотворца Петра, а друзии в реце изтопоша.

Яз «Слова о житии и представлении велик. Князя Дм. Ивановича»

Тогда 99 гуси возгоготаша и л? Възнесе бо ся высоко — и до ада сшелъ еси! И повеле всем людем быти на Коломну месяца августа в 15 день, на Успение пречистыа богородицы, и тамо уставляти коемуждо полку воеводу.

Первые варианты обозначений приняты в отечественной литературе, вторые использованы в публикации Яна Фрчека. Он бо възнесеся гордостию, мы же смирением. И это сложно, потому что старослвянском я сейчас так всё предельно упрощая в трёх словах описал, а учёные спорят уже более ста лет.

Князь Владимер Андреевичь полки пребирает языкн ведет к Великому Дону. В последнее время эта гипотеза о Софонии наиболее подробно рассмотрена Р. Силенъ еси, господи, кто противится тебе? И как слово изговаривают, уже аки орли слетешася.